Vis enkelt innlegg
Gammel 05-06-12, 22:31   #15105
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Jeg søkte uføretrygd, og fikk kjapt et svar der det stod at NAV skulle behandle søknaden min innen fire måneder (ikke åtte som Kitt har fått beskjed om). Etter ca fem måneder purret jeg på den og to uker etter kom svaret.
Jeg er nok en av dem som sklir gjennom systemet etter bare tre og et halvt år ute av arbeidslivet, men i mitt tilfelle nektet NAV og forlenge AAP siden jeg var for syk til at jeg kan ha håp om og bli arbeidsfør igjen.

Jeg har ikke fått beskjed om hvor lang tid min søknad vil ta, men nav utbetaler AAP i inntil 8 måneder mens søknaden om uføretrygd behandles, dvs at de ikke bør bruke mer tid enn det. 4 måneder er standard- svaret, ikke normen desverre!

For noen er jo saken ganske klar og jo mindre nav- kontor jo bedre. Jeg fikk beskjed av legen min om at jeg burde melde flytting hjem til min mor for å høre inn under et nav- kontor som var lettere å samarbeide med!