Sv: Hvor finner man alle disse varene?
Jeg bruker ikke disse "rare" ingrediensen til annet enn baking av ymse slag.
Men de tingene jeg har hatt mye glede og nytte av og alltid har i skapet er:
Sukrin: brukes akkuratt som sukker, ser ut som sukker og smaker nesten som sukker. (Helsekost eller velassortert matvare)
Tagatesse: Søtstoff som brukes istedenfor sukker (Helsekost)
Fiberhusk: Brukes som bindemiddel i glutenfri bakst som knekkebrød, lavkarbokaker, lavkarbobrød, lavkarbovaffler osv... (Helsekost eller velassortert matvare)
Mandel- og Kokkosmel: Du kan nesten alltid bruke malte mandler, så avfettet mandelmel er sjelden nødvendig, men noen ganger er et tørt mel nødvendig. Kokkosmelet er mer nøytralt i smak enn mandlerfaktisk og passer kjempebra til typisk "sukkerbrød". (Helsekost)
Burbon vanilje: Vanlijepulver til smakstilsetning av desserter, drikke og kaker. Mye billigere enn vaniljestenger (Helsekost)
Cocosa: kokkosolje som brukes som kosttilskudd eller bare som stekefett. (Helsekost)
Johannesbrødkjernemel (JBKM): Bruker ikke dette så ofte, men som gjevning tykningsmiddel i sauser og kremer (Helsekost)
Dette er produkter jeg bruker gjevnlig, men ikke daglig. Jeg må derimot alltid ha et godt utvalg av grønnsaker, kjøtt, fisk, fløte og rømme (disse begrenser jeg en del nå), meierismør og bær. D

Sist redigert av FrkMarge : 06-06-12 kl 14:03.
Årsak: Glemte JBKM
|