Sv: Tilbake på "vogna"
Opprinnelig lagt inn av akas, her.
Det forstår jeg, men hvorfor ikke si at du vil prøve å se om du vil kjenne deg bedre med å spise "ren" mat, dvs ikke halv- og hel-fabrikata, sukker, gluten etc? Mine omgivelser har reagert positivt på det (bortsett fra eldste datter som ikke vil ha noen "restriksjoner" på hva man skal spise).
Jeg orker ikke kampen!
Når jeg gikk på lavkarbo, ble energien, sinnet og humøret ti tusen ganger bedre. På toppen av alt, har jeg AD/HD, å medisiner var aldri noe for meg. Så denne livsstilen var helt suveren, ikke sukker, sunn og ren mat! Jeg klarte kontrollere meg selv, jeg behersket meg selv, alt var helt supert! Ble god i magen, hadde energi til å dra en heste-vogn osv. Det var den absolutt ideelle mat-planen for meg.
Elsket å ha kontroll over matinntaket mitt, elsket å telle karbohydrater, jeg lagde egne karbo brød, som falt i smak hos mange, å til slutt kunne jeg vel så godt som karbo-innholdet i alle matvarer. Endelig noe jeg mestret! var også et pluss for selvtilliten.
Å alle syns det var helt fantastisk. Jeg husker min mor sa "Ja, detta vare nu ikkje meir enn en måned" Der var boosten min! Skal vel vise deg at jeg kan! Ble motivert av motgang. Merkelig det der. 
Men nå de siste årene har jo ketolyse og lavkarbo blitt så svartmalt, at man blir jo sett på som en hjerneskadet idiot hvis man velger gjøre det.. For en "ola nordmann" tror det består av å ete fett, fett og mere fett. Å det irriterer meg grønn! 
Men for meg - er det den absolutt beste mat-dietten/livsstilen som fins. Jeg stortrives, jeg elsker å lage mat, å så lenge jeg vet det er sunt, er jeg fornøyd. 
|