Vis enkelt innlegg
Gammel 09-06-12, 21:29   #18
Bønna200
Seniormedlem

Bønna200 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 48
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Tilvenning og kastrering av katt

Opprinnelig lagt inn av Fancy, her.

Jeg må bare pirke litt. :P

Både ho, og hankatter blir pr. dags dato kastrert! Å sterilisere ho-katter har nesten ingen hensikt. Men man sier sterilisering for "Gammel dags skyld".

Sterilisering er at man kutter egglederne, men disse kan like fort gro sammen igjen. Løpetiden forsvinner ikke, å sjansen for katte aids øker. Når de kastrerer fjerner de alt, noe som fjerner løpetid, utelukker sjans for livmor kreft, å totalt utelukker sjansen for kattunger.

Helt riktig! Min katt er egentlig kastrert. Men t.o.m vetrinæren vår kalte det sterilisere. Så da blir det vel til at man sier det.