|
Sv: Syns lavkarbo er kostbart, noen tips?
Opprinnelig lagt inn av Fancy, her.
Regner med de fleste kjøper brød? Melk? Mel? Typisk standar varer man ikke har like stort behov for, når man går på lavkarbo..
Men det koster jo ikke stort
Et brød koster fra 5,90, melk koster 13,- (greit nok at det er dyr literpris, men ikke alle drikker melk), og 1 kg mel koster vel ikke 10,-en gang?
Alternativene koster jo myyye mer.
1 kg sukker kommer på ca 10,-pr kg fortsatt? alternativet er sukrin eller tagatesse el.l og det koster 70-80 kr for samme mengde
Ellavkarbobrød (om man lager det) kommer fort på 50-100 kr siden det går med en halv pakke egg, cottage cheese, masse frøog andre spesialingredienser...
jeg har sluttet å lage brøderstatning sånn i det daglige,men jeg tror overgangen hadde blitt mye vanskeligere uten, både for min egen del og fordi det hadde vært vanskeligere å forsvare matvalget mitt for omverdenen
Jeg spiste ikke masse snop, drakk bare vann, spiste store mengder grønnsaker og laget stort sett all mat fra bunnen av. Jeg levde på firstpricevarer, salgsvarer og ellers så billig mat som mulig pga stram økonomi FØR jeg gikk over til lavkarbo.
For meg har det definitivt vært mye dyrere å gå over til lavkarbo enn å fortsette slik jeg spiste før.
...Men det er verd det da, selv om det nødvendigvis går utover en del andre ting

|