Vis enkelt innlegg
Gammel 11-06-12, 10:23   #39
Kula
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Tilvenning og kastrering av katt

Det er vel på tide at katteeiere også blir pålagt et ansvar for husdyret sitt, på lik linje med f.eks. hundeeiere. Det er forbudt å kastrere hunder. Det var også forbudt å kastrere katter inntil 1993. Det var antakelig en grunn til det - god eller ikke.

Hvis man først velger å skaffe seg en katt som husdyr får man passe på den. På samme måte som hundeeiere er pålagt. Mange hevder at en katt ikke skal holdes i bånd, den må få gå fritt for å ha det bra. Jeg lurer på om de samme menneskene tror at en hund er skapt for å gå i bånd eller stå i en luftegård? Hovedproblemet er at katteeiere ønsker en lettvint løsning som er best for dem, ikke for katten som individ.

Jeg er ikke mer tungnem enn at jeg forstår at kastrering av katter er effektivt for å få ned bestanden. Hvis alle katter ble kastrert før kjønnsmoden alder, ville det gå ganske kort tid før katten som rase var utdødd. Det jeg stiller spørsmål til er om det er den eneste muligheten man har?

-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat