Vis enkelt innlegg
Gammel 11-06-12, 11:39   #1
silje21
Seniormedlem

silje21 sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 35
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Handler du i butikk?

Dagens ord fra butikkmedarbeideren.

Kjære kunde.

Ja, jeg er på jobb for å jobbe, selvfølgelig hjelper jeg deg gjerne med å finne det du trenger. Jeg er derimot ikke slaven din, ei heller din personlige -hent det til meg nå!- hjelper. Du kan lett spørre om jeg kan hente en ting eller flere, som du ikke vet hvor er, men jeg har dessverre ikke tid eller mulighet til å hente hele handlelisten din. Beklager!

Som kassadame gjør jeg mye mer enn å bare sitte i kassa og vente på kunder. Jeg fyller i varer, frukt, jeg rydder hyller, og prøver å sørge for at butikken er presentabel for alle Og mye mye mer. Ingenting skjer av seg selv for å si det sånn

Noen ting jeg har tenkt på sånn ellers;

Først og fremst; Er vi tomme for en vare, så er vi dessverre TOMME. Jeg har ikke gjømt denne varen på lageret, fordi at du ikke skal få handle den!

-Handler du mye, så Har du lov å begynne å pakke mens du venter på at jeg skal bli ferdig med å slå inn alle varene på kassa. Eller så kan du foreksempel kanskje finne fram kortet/pengene, istedet for å bare stå der å vente.

-Handler du med barna dine? Det er kjempebra, Men; er det mulig å ha bittelitt kontroll på de små? Jeg mener selvfølgelig ikke at du MÅ ha stålkontroll, de er små og frie sjeler, men igjen; Om du kan forhindre at de løper omkring og hyler som gale, river ned ting, stikker hendene nedi smågodtet, og generelt bare følger litt mere med, så blir jeg veldig glad. (dette er generelt ikke et stort problem, men når det vel er igang, så er det bestandig de samme som ikke gjør noe som helst når de små, er små troll..)

-Handler du på en søndagsbutikk (i dette tilfellet har vi en søndagsbutikk som er åpen vedsiden av hovedbutikken, som er stengt for handlene på søndagene.) så kan du ikke forvente at vi har sushi-kits, eller den spesielle kattematen, eller den ekstra spesielle muggosten, vi har 100kvm å gå på så vi setter selvfølgelig ut det som er "normalt", eller dvs det som selger mest av normalt sett. Og får du beskjed om at vi nå har fått et fast sortiment inne på søndagsbutikken og dessverre har vi ikke lov å hente noe ekstra, som egentlig ikke er i sortimentet, så hjelper det ikke å kjefte på meg,det er beskjeden jeg har fått, da må du heller sende en klage til butikksjefen, jeg gir deg gjerne eposten til butikken, eller tlf-nr til butikken og info om når butikksjefen er tilstede.

-Nei, vi selger ikke øl på søndager, eller etter ølsalget er stengt, det er rett og slett ikke lov. jeg kan heller ikke slå inn øl/alkohol på dagligvare-tasten for deg. Og er du tydelig beruset så får du ikke kjøpt alkohol av meg heller, uansett om det er mandag eller fredag.

-Jeg bestemmer ikke prisene, og jeg kan ikke gi deg rabatt på noe som helst. Butikken trikser heller ikke med prisene for å snyte deg for mest mulig penger. De aller aller fleste prisforandringer kommer fra et hovedkontor, som vi må følge.

-Har du en vare du har plukket med deg, som du senere bestemmer deg for at du ikke vil ha, vær så snill, ikke legg den fra deg i nærmeste hylle. Dette spesielt hvis det er kjøl eller frysevarer. om du ikke vil legge den tilbake der du fant den, ta den gjerne med til kassa, så legger jeg den tilbake etterpå, eller får noen av mine kollegaer til å gjøre det med en gang. Varer som blir slengt fra seg blir ofte ikke funnet før det er "for sent", dvs når varen er for dårlig til å selges igjen.

-Uansett å mye du vil kjøpe den røyken, snusen eller alkoholen, spør jeg om legitimasjon så MÅ du vise den for å få handlet disse varene. Og om du viser legitimasjon hvor bildet er fra når du er så ung at jeg ikke har mulighet til å se at det er deg, så må jeg dessverre si nei. Jeg kan ikke da få bekreftet at det er deg via den legitimasjonen. Og da kan jeg ikke vite om du er gammel nok eller ikke.

-Og til sist; Jeg ER veldig glad for at du kommer å handler her hos denne butikken, og jeg mener ikke å klage. Men selv om du har en dårlig dag og ikke smiler fra øre til øre, så setter jeg veldig pris på at du oppfører deg som et sivilisert menneske. Hei og Takk, eller hadet er mer enn nok.Dette gjelder meg også. Og SELVFØLGELIG har du all rett til å klage om du føler deg urettferdig behandlet, eller finner ting du ikke er fornøyd med. Og da Burde du klage også, men veldig gjerne på en sivilsert måte

Takk for meg, den vanlige Butikkmedarbeideren.

SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent Svar med sitat