Sv: Å bo med noen som ikke deler samme "matsyn"
Opprinnelig lagt inn av Fancy, her.
Min mann spiser ikke lavkarbo mat. Eller, han spiser det jeg lager han. Som jeg også spiser. Men han småspiser konstant innimellom også.. I dag har han laget toast med loff, han har spist vingummi (Da døde jeg nesten) Å han fullførte nettopp et stort beger kirsebær yoghurt. Som er min absolutt favoritt yoghurt.
Så meg nødt å snu stolen i mot han, får å ikke bli fristet, frustrert og sint.
Å jeg kjenner også når jeg får disse følelsene, får jeg en intenst trang til å spise. Må ha mat! Trøstespisingen sitter godt igjen.
Du må lære deg å takle at andre spiser annet. Jeg lever også med noen som ikke spiser som meg. jeg tenker bare at det er ikke for meg. nekter å bruke tid og energi på å se og lukte på det fordi jeg vil ikke ha det i mitt kosthold. Du må være bestemt. Vite hva du vil. En yoghurt er bare en yoghurt. No big deal. Er du god og mett betyr en yoghurt svært lite. Ihvertfall for meg. Men jeg synes yoghurt lukter ekkelt. Prøv å fokuser på det negative så frister det ikke. Akkurat sånn jeg takler kjærlighetssorg også. Kommer over han ved å tenke på de negative sidene og da savner jeg han ikke.