Tråd: Juni 2012
Vis enkelt innlegg
Gammel 12-06-12, 10:06   #72
Lich
Seniormedlem

Lich sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Juni 2012

Opprinnelig lagt inn av KristinaS, her.

Jeg opplevde forresten noe ubehagelig her i går. Dro på en skikkelig lang gå/joggetur (ca 16 km) og kjente at jeg ble skikkelig sliten. Men når jeg kom hjem så "brøt" bare kroppen sammen. Ble skikkelig kvalm og begynnte å kaldsvette. Mannen min sa at det var fordi jeg hadde spist for lite før jeg startet og at jeg trengte energi...fort. Og hva er vel kjappere en karbiser? Så jeg tok en brødskive og et glass smoothie. Det hjalp! Det tok nesten to timer før jeg var helt OK igjen. Er det noen andre som har opplevd maken?
Veide meg i dag og har gått ned 100g så karbisene fra i går kan ikke ha gjort all verdens skade

Hei KristinaS
Vet ikke hvor lenge du har holdt på ,men jeg sleit også tungt med løping i begynnelsen,nå har det bedret seg,men i begynnelsen av ketolysen sleit jeg med elendige tider og hadde også et løp jeg måtte bryte fordi jeg var helt skjelven og tom for energi.

Fikk mange gode råd her inne,bla viktig å spise nok et par timer før,drikke mye og gjerne litt ekstra fett før du drar avsted.Det hjalp.

Jeg har også forstått det slik at det tar tid før kroppen blir vandt til å brenne ketoner som energi i steden for karbohydrater.En lang tur kan jo lett kreve 800-900 kalorier så det er jo mye for kroppen å mobilisere.

Men ikke gi deg ,det blir bedre , må akseptere at det går sakte i begynnelsen
PS,har du sett treningstråden for juni ?
Lykke til.

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat