Sv: Superas oppussingsprosjekt
Etter å ha forsøkt noen måneder å få et skikkelig svar fra Modena i Egersund, så har jeg endelig fått det og fått bestilt tegl til å dekke pipa i stua. Det ble en grå tegl med bittelitt fargespill. Tegl er dyrt, har jeg fått erfare. Men det vil forhåpentligvis se bra ut. Jeg ble så forfjamset da de endelig ringte meg opp etter å ha bekreftet prisen at jeg sa bestill, bestill, bestill. Og kom på etterpå at det ikke er heeelt sikkert at den passer med tapeten min.
Vanlig rød murstein er kjeeedelig, så jeg vil ha en annen farge. De har ikke prisene på teglstein de ikke selger så mye av så de måtte sjekke med leverandør og så skal Modena i tillegg kappe en del til limtegl. Jeg tror dette var fjerde gangen jeg var innom, ba om pris for den teglen jeg skulle ha og fikk beskjed om at de skulle ringe meg med prisen. Endelig ringte de tilbake! Ca 11000 kr skulle de ha for 3,5 kvm med hele tegl og 3,5 kvm med limtegl (tynnere tegl, nesten som fliser). Dyrt for tegl til å dekke 6 kvm med pipe... Og så kommer arbeidet i tillegg... En pipespesialist skal installere peisovnen og mure pipa. 25.000 kr koster det inkl mva. Men dette er jo i stua. Får bare håpe at jeg ikke har bæsjet på leggen at det kræsjer med tapeten da!