Vis enkelt innlegg
Gammel 18-06-12, 10:21   #4
BitTorres
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Er det noe som er mer viktig -

Opprinnelig lagt inn av Fancy, her.

enn noe annet å få i seg når man trener og går på ketolyse samtidig?

Noe mer kroppen trenger, tenker jeg? Jeg har null peilig på hva kroppen trenger når man trener!

Du trenger den samme maten som du gjør uansett ellers i livet - det eneste du bør passe ekstra godt på, er å få i deg stor nok mengde med animalske proteiner (fisk, egg, fugl, skalldyr, kjøtt). Veier du femti kilo og trenger med tunge vekter, bør proteininntaket ligge på 100 til 125 gram per dag. Trener du mest saltimer (zumba, aerobic, spinning o.l.) eller løper, holder det med mellom 50 - 100 gram, om du veier 50 kilo. Altså: Trener du med vekter for å bli stor og sterk, bør du innta mellom 2 - 2.5 gram protein per kilo kroppsvekt, mens du bør ligge på mellom 1-2 gram per kilo kroppsvekt om du driver med annen trening.
Fokuset ellers bør ligge på MAT. IKKE erstatning for kaker, brød og lignende. Mat er: Grønnsaker, bær, og all mulig animalia og urter. Det er basisen. Eventuelle kakemikser og brødmikser fra ketolyse bør begrenses til helgen.
Om du spiser variert fra det mangfoldet som finnes i naturen, finnes det ingen grunn til at du ikke skal få i deg det du trenger. Det er svært lett på et riktig lavkarbo kosthold å få i seg lettopptagelig føde - lettere enn på tradisjonelt kosthold, der det er mye mat som gjør det vanskelig for kroppen får å ta opp næringen.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat