Partystoppere ...
Jeg lurer på hvorfor jeg blir irritert over et enkelt ord? Partystopper. Når jeg var ung var partyboopers store duster som ødela festen ved å være skikkelig hengetryner. Nå blir det brukt om mat...? Er tomat en partystopper? Nei. Tomat er mat, det. Lavkarbo er ikke noe annet en mat. Men det blir brukt som om det er noe saliggjørende iblant, akkurat som man tror ketose er noe spesielt også, forbeholdt lavkarbo. Ekte mat, om man spiser ekte, nærende mat, og holder seg unna ALT som man ikke har behov for...da kan jeg garantere at det ikke blir så mye karbohydrater, og om man i tillegg holder øynene på antall kcal i løpet at uka, så vil ting skje. Man blir som regel friskere om kroppen får ekte næring, og ikke stapper i seg alskens tull, som barer, erstatninger for ditt og datt og drikker noe annet enn vann som tørstedrikk. Om man ikke liker vann, så kan jeg love at man kommer til å elske det om det går to dager uten noe som helst å drikke...
Det handler om å dytte ting inn i det hølet 4-5 cm under nesa, som gir vitaminer, mineraler, sporstoffer, fett og proteiner. Pluss noe vann. Grønnsaker, bær, og ting som har en mor og en far (noe erstatninger og atkins barer IKKE har). Da får cellene næring som de trenger for å fungere, og når de fungerer, så blir de friskere. Ord som partystopper hører ikke hjemme her - det er ikke noe party i det å være frisk. Det bør være en naturlig ting, å spise mat. Så vil det meste gå av seg selv.
|