Vis enkelt innlegg
Gammel 21-06-12, 19:50   #1
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Høye verdier, kolesterol (LDL)

Hei!

har akkurat fått svar på blodprøven jeg tok for ei uke siden, og til sammenligning med blodprøven jeg tok FØR jeg begynte med lavkarbo, så er den værre.

Referanseverdiene for min aldersgruppe er 1.3 - 4.3 mmol/l, mens jeg hadde 8,6mmol/l

Legen mente det var pga kosthold med mye mettet fett. Men han var derimot ikke veldig skeptisk til kostholdet....forøvrig sa han at jeg ikke kunne sammenlignes med ola normann som eter etter statens kost-anbefalninger...han mente at det mest sannsynlig var en hølyere referanseverdi(normalområde) for kolesterol før i tiden( f.eks tidlig steinalder, før landbruket) , enn nå...

Synes selv det hørtes fornuftig ut, men er det noen tanker rundt dette?

Burte jeg ete mere plantefett og mindre animalsk fett?

Han sa også at han kunne gi meg kolesterol senkende, selv om han sa at forhøyet kolesterol ikke var skadelig for meg. MEN at det kunne bli det når jeg nermet meg 50år...

Litt forvirrende dette syns jeg

Ellers hadde jeg litt forøyet verdier på magnesium, så tilskudd av magnesium skal jeg slutte å ta.

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat