Vis enkelt innlegg
Gammel 23-06-12, 01:07   #15401
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av annex, her.

Stresshormoner

Lurer på om jeg skal spørre fastlegen om å få måle nivået av stresshormoner, har noen av dere erfaring med dette?

Er så stressa at jeg ikke får gjort noe, samtidig som jeg er utbrent, har fått diagnosen nevrasteni

Føler litt som om jeg er manisk og depressiv på en gang (obs er ikke bipolar, det er mer et bilde på formen min mange dager),
er stressa, men klarer ikke å omsette det i handling, ganske slitsom situasjon for jeg får aldri fred i sjelen, jeg må stresse ned før jeg klarer å få gjort noe. Og jeg klarer bare en ting av gangen, noe som mange rundt meg ikke forstår. Det er ganske slitsomt å være handlingslammet så ofte.

Hjelp, det var som å lese om meg selv!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg har begynt å bruke Chrome etter å ha blitt grundig lei av alt tull med Firefox. Synes Chrome er overraskende bra, men det er et par ting som irriterer meg. Mer enn alt holder jeg på å klikke av at all html-koding synes i boksen når jeg skriver f.eks. her på forumet. Det er utrolig irriterende! Er det noen innstilling jeg ikke klarer å finne som gjør at man kan få det sånn det var i Firefox? At kodingen ikke synes, men at f.eks. dersom jeg skriver i kursiv, blir teksten til kursiv mens jeg skriver, uten at jeg ser klammene og i-ene og skråstrekene og altdetder? (Samtidig er det mektig irriterende at jeg ikke kan bruke ctrl-kommandoer. Apropos kursiv, så skjer det nå null og niks når jeg trykker ctrl + i, ikke at det er noen kjempeissue å trykke på kursivknappen, men jeg er et uhelbredelig vanedyr. )

Bare vent til du finner ut at man ikke kan kopiere bilder....

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Kopier inn til notepad først og så kopier videre derfra til Open Office. Notepad stripper all formatering.

Eller høyreklikk og velg lim inn utvalg eller hva det heter? Funker i vanlig office hvertfall.

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

...hvorfor blir trolldeigen min umulig å ha med å gjøre ca 10 min etter at den er tatt ut fra kjøleskapet? den blir supersticky og ubrukelig. (og jeg som trodde det var umulig å ødelegge trolldeig)

for lite hvetemel?

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Jeg og min mann skal på farvel-party til et vennepar. De skal flytte utenlands for 1-2 år. Jeg har lyst til å ta med noe til dem, men de skal jo flytte, så da kan jeg ikke ta med noe til huset lissom. Og så skal de drikke seg ut, så kan ikke ta med vin...

Noen som har forslag?

en guidebok for byen/området de flytter til!