Må nok telle kcalorier i tillegg, men jeg er jo så sulten!
Jeg har gått ned 16 kg på LCHF/Lavkarbo og er svært fornøyd med det. Har ligget på et platå de siste 4-5 mnd, pluss at jeg nok har blitt litt slappere underveis, men det skjer ikke noe med vekten om dagen, og da merker jeg at jeg gir litt F til tider. Etter å ha nå lest litt rundt omkring på nett og forumet her så har jeg vel innsett at jeg er en av de som nå faktisk må telle kcalorier (igjen....). hadde håpet at det var noe jeg ikke trengte å gjøre igjen siden det har vært en stor del av livet mitt tidligere. Men for å gå ned ytterligere virker dette som en faktor jeg må ta hensyn til. Problemet nå er at jeg er såååå sulten! Dvs, jeg føler at jeg spiser god og nok mat, men jeg går hele tiden og snoker i kjøleskapet etter et måltid og føler jeg ikke er mett lenge. Jeg har etter mange tips her inne gått inn og registrert det jeg spiser på diett.no og ser at jeg ligger på 70% fett, ca 30 g KH og 70-130 g proteiner. Kcalorimessig ligger jeg på ca 1700.
Er det noen andre som har erfaring med kcaloritelling og om dere har vært mer sultne enn da dere ikke tenkte på det? Jeg kan nevne at jeg har kuttet ganske drastisk ned på fløte og ost, kanskje dette er med på å øke sultfølelsen?
|