Vis enkelt innlegg
Gammel 25-06-12, 16:42   #4
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: LCHF i starten og deretter moderat, eller?

Som Nerthus sier er nok dette veldig individuelt.
Selv var jeg "ferdig slanket" i november i fjor. Under slankingen levde jeg ketogent, under 15g kh pr dag.
Da jeg var ferdig økte jeg VELDIG sakte. Jeg avsluttet økningen på rundt 50g om dagen. Ikke pga at jeg begynte å legge på meg da, men rett og slett pga at jeg stortrives her. Kroppen føles bra og jeg synes egentlig jeg får plass til alt jeg ønsker meg av kh på det nivået. Og jeg er alvorlig (og positivt) sjokkert over hvor stabilt vekta holder seg. Veier meg ca 1 gang i mnd og har faktisk enda ikke sett mer variasjon enn +- 0,5 kg på disse månedene!!
Etter min mening er det ikke noe poeng i seg selv å finne sitt "maksimums nivå" - men poenget må heller være å finne et nivå en selv trives med, føler seg helsemessig bra på og kjenner at "ja, dette kan jeg faktisk leve med resten av livet"

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat