Vis enkelt innlegg
Gammel 27-06-12, 13:10   #371
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hahaha! Ja, se der, du. En liten freudiansk glipp! Jeg tror for øvrig jeg lirte av meg "die, allready!" et par ganger i løpet av boka.
Alkymisten har jeg også lest. Den er grei nok, liksom, men fortsatt denne unaturrlige patosen i dialogen. Ingen snakker sånn! Mulig det funker bedre på et latin-språk? Men all den selvinnsikten jeg ble lovet uteble ...

Jeg har lest Coelho på portugisisk og syns språket var ganske bra. Jeg leste alt av han når jeg var rundt 14 og elsket det (ikke på portugisisk riktignok). Men leste Veronika vil dø igjen for et par år siden og skjønte ikke hvorfor jeg hadde syntes den var så bra.. Som religionsviter synes jeg likevel de har interessante aspekter som sier noe om mainstream nyreligiøsitet (om man kan kalle det det). Alkymisten syns jeg alltid var den dårligste av bøkene hans

vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF