Vis enkelt innlegg
Gammel 04-01-06, 22:45   #5
Vigdinil
Medlem

Vigdinil sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Vigdinil er ny på veien

Sv: Erfaringer med ketostix?

Oi, oi! Har jeg kjøpt dem til ingen nytte? Hva har vært meningen med at man skulle bruke ketostix da, er det bare en flopp? Det har jo vært skrevet om at man kunne følge med på om man er i ketose eller ketolyse gjennom dette, og så er det bare helt unødvendig? Jeg tenkte meg etter å ha lest linken at det måtte være viktig å ta prøven om morgenen, slik at man er sikker på at ikke fettinnhold i maten gir utslag. Jeg er selv helseutdannet og vet at det i utgangspunktet når en pasient tar urinstix, så skal den være negativ, hvis den er positiv kan det tyde på problemer f.eks. ved diabetes, selv om jeg ikke er ekspert på dette området. Friske mennesker , slik jeg har forstått det, skal ikke i utgangspunktet ha noen positive utslag på en slik prøve, og jeg tror at den bør tas i morgenurin. Men så har jeg nå i ettertid lært at under ketose i forbindelse med lavkarbodietter, så skal den indikere at man er i ketose. Men det ser ut til at det er forskjellige meninger om dette, eller er det noen nyere forskning? Lover å ikke henge meg opp i det ...etterhvert...

Vigdinil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L Svar med sitat