Dr Mercola om aspartam, MSG
Sitat:
Many people equate eating sugar with the development of type 2 diabetes, and in an attempt to be healthier choose sugar-free diet products instead.
Imagine the irony if those diet products actually contained substances that cause an increase in fasting blood glucose levels and contribute to the onset of diabetes.
Now stop imagining, because this isn't just a fantasy … it's the disturbing result of a newly published study.
Artikkelen peker på aspartam og MSG som to mulige kilder til fedme gjennom at de øker blodsukkeret (uten å tilføre karbohydrater). Dessverre kan jeg ikke se noen link til originalstudien i materialet. Uansett - selv om Mercola sin informasjon er bloatet med reklame for hans kosttilskudd så finnes det info å hente her. Noe er unøyaktig, men jeg har ikke funnet direkte feil så langt.
Artikkelen inneholder linker til msg-forskningen, men jeg finner ikke aspartamforskningen linket opp. Mulig det er bakt inn i den studien som tok for seg MSG og andre smakstilsetninger... så langt orket jeg ikke å lese.
Rådet om å spise Ekte Mat står.