Vis enkelt innlegg
Gammel 02-07-12, 17:35   #11
Karbokarbo
Juniormedlem

Medlem siden: Nov 2008
Karbokarbo er på en erverdig vei

Sv: Ingen matlyst, slapp osv

Opprinnelig lagt inn av MieMari, her.

Heihei Karbokarbo. Mangler du matlyst eller er du "mett"? Har opplevd begge deler mens jeg gikk på lavkarbo... Mitt tips hvis du "bare" mangler matlyst er å spise litt spicy mat. Taco ble iallefall min redning! Nye og spennede oppskrifter kan også være en ide. Dersom du er "mett" eller blir kvalm av maten kan det kanskje tenkes at du burde justere på mengden fett/karbo? Ikke vet jeg... Er mange som er flinkere enn meg på dette, men det var iallefall min første tanke.

Godt poeng! I begynnelsen av ketloysekuren så mistet jeg matlysten i den form at jeg bare følte meg mett. Nå derimot kan magen romle, men jeg føler meg kvalm av mat.. Jeg syns det er enda mer vanskelig å presse i seg mat når en er kvalm enn når en bare føler seg mett..

Jeg har de siste dagene prøvd å få i meg mer fett (hvor mye fett daglig skal jeg egentlig ha i meg?) og mer karbohydrater gjennom grønnsaker. Kvalmen er litt bedre, men jeg føler meg slapp og nå har vekten stoppet litt opp (en uke på samme sted). Det kan også være at tante Rød er på besøk.. så jeg håper denne uken vil alt ordne seg både med matlyst, kvalme og vekten..

Karbokarbo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat