Vis enkelt innlegg
Gammel 04-07-12, 23:39   #9
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Legger man på seg muskler uten å trene styrke om man har slanket bort musklene si

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Slik jeg har forstått det så gjør imobiliteten (under gipsen) at muskelen atroferer. Tror ikke det har noe med selve gipsen. En kompis av meg var i gips fra tærene til toppen av låret ganske lenge og man kunne se tydelig forskjell på de to bena. Og i tillegg så fikk han noen voldsome skuldermuskler av krykkene

Man ser det jo også hos sengeliggende pasienter. De pleier jo å få fysioterapi for å holde musklene vedlike.

Takk. Jeg har tenkt at kroppen har en tegning (genetisk) av sin potensielle og optimale form. Jeg har tenkt dette i forbindelse med kroppens selvhelbredende funksjon. At kroppen forfaller er dog ikke ensbetydede med at den ikke ønske å bli optimal. Den trenger hjelp bare!