Vis enkelt innlegg
Gammel 05-01-06, 21:19   #2
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan skrape ut frø fra en vaniljestang?

Det er litt avhengig av vaniljestanga hvor vellykket det blir synes jeg...
Noen av disse pose-vaniljestengene er litt for tørre og blir derfor vanskelige å snitte på langs (som du åpner buken på en fisk) og skrape ut frøene. Mye lettere om du finner ferskere vaniljestang.

Det finnes noen som ligger i glassrør, dyrere enn posestengene, men verdt pengene. Får ut mye mer og er mye mer smakfulle. Bruker du ikke hele(del den i to så du får to halve(korte) og skrap bare den ene delen. Putt tilbake i glasskolben igjen og bruk senere. Den du har skrapt ut kan du legge sammen med fruktose eller annet søte middel....så får du noe med vaniljsmak som kan brukes i andre sammenhenger...

2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat