Sv: Ingen matlyst, slapp osv
Når dette skjer på lavkarbo, så er årsaken ofte lite karbohydrater, og iblant kombinert hard kondisjonstrening, som ofte kan pårvirke matlysten negativt.
Dette er såklart ikke bra, og det er greit å vite at å spise druer eller bananer ofte vil gi sult og matlyst etter en til to timer etterpå. Neida, karbohydrater er ikke usunt eller farlig (går jeg ned i vekt da?) så lenge man holder dem under kontroll og spiser et sunt lavkarbo måltid når sulten kommer tilbake. Bruk krydder, spesielt gurkemeie (gjerne 1/2 til 1 ts) i maten. Hva med en spennende tur i kjøleskapet, hiv opp på bordet det du har av grønnsaker, kanskje du også har en kyllingfilè eller en fiskefeilè der? Oppi panna med krydder du vanligvis ikke bruker (tenk hvordan det lukter på en kinarestaurant). Tomater, paprikan, gurkemeie, koriander, (ikke salamander), gressløk, karrie, chilie, kinakål, lime, kokosmelk og kylling surret sammen og lagt over en seng av frisk spinat? Ikke prøvd det før? Ikke jeg heller, men det kunne vært spennende å se hvor godt det hadde vært (jeg vet jeg hadde elsket det - sånn lager vi ofte nye retter - vi tar det vi har og mixer sammen, og vanligvis blir det helt himmelsk). Lavkarbo byr på så mye godt, så det er synd at du ikke blir sulten. Mye friske grønnsaker i hvert måltid pleier å holde sulten oppe, men er du først kommet "ut å kjøre" er det lurt med noe høykarbo frukt til å hanke det inn igjen. Husk at om det er skikkelig sol og varmt der du bor, så kan det gjøre sitt til at du ikke orker å spise så mye Drikk mye vann med frosne bær i, er mitt forslag da.
|