Vis enkelt innlegg
Gammel 08-07-12, 10:38   #1
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Div smerter ved belastning

Håper det er noen her som har peiling på hva som kommer av smerter over rista på foten, og på øvre del av kneskål/over kneskål.
Og om det er noe å bekymre seg over.

Om det er av betydning, så har jeg noe korte achilles sener, og er tverrplattfot på begge bein.
Har gått på fjellturer i det siste og smerter over knærne kommer som regel i siste etappe på vei nedover fjellet. Rista på høyre foten ble vond under sist fjelltur( tirsdag) og har ikke gitt seg enda. Gjør vondt når jeg strekker foten oppover. tærne peker altså mot ansiktet. Og når jeg går( samme bevegelse)
Er litt hoven.

Knesmertene kommer som regel under nedoverbakker, og går gjerne over dagen etterpå.

Jeg har snakket med to leger om knesmertene , men de mener det ikke er noe. Ingen av legene var derimot særlig interessert i å palpere området( undersøke med hendene) , eller vite no mer om smertene mine.

Derfor forsøker jeg her..kanskje det er noen kunnskapsrike folk som har peiling om dette er noe å bekymre seg over, eller om det "kun" er overbelastning/for mye ensidig trening. Kanskje det er en lege/sykepleier eller annen kvalifisert menneske her på forumet
Har noen løsning på problemene?

Jeg er liiiivredd for å få skader! Elsker å trene, og må gjerne ha 1 workout pr dag

Har lest og lest på alt det jeg kommer over på nettet, uten å bli særlig klokere.
Jeg kommer til å be om henvisning til spesialist om jeg ikke finner ut noe mere vettugt på egenhånd.

Har slengt med et par bilder som viser hvor jeg får/ har vondt.( Rød ring rundt)

Vedlagte bilder
Filtype: jpg smerter.jpg (41,6 KB, 5 visninger)
__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat