Vis enkelt innlegg
Gammel 06-01-06, 09:35   #9
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan skrape ut frø fra en vaniljestang?

Opprinnelig lagt inn av Iset

Jeg ELSKER vanilje.

Jeg kjøpte en liten krukke med Bourbon-vanilje i helsekosten for en stund siden. Det står ingen innholdsfortegnelse på den, bare "Ren Bourbon-vanille". Er dette kun vaniljestang? Det er i pulverform. Noen som vet? Det er en sånn miiiini kjempeliten krukke med sort pulver.

Hvis det står borboun vanilje og det er tørt, så er det malte frø fra vaniljestang - uten stangen - om du skjønner hva jeg mener. Bourboun vaniljen kommer nesten alltid fra
La Rèunion, en øyperle i det Indiske hav, rett nord for Mauritius. (Vi hadde tenkt å ta et par dagers tur over dit da vi var på Mauritius, men tiden svant..... ) Det er den beste vaniljen i hele verden !!!