Vis enkelt innlegg
Gammel 10-07-12, 12:30   #18
shailene
Seniormedlem

shailene sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Shailenes rundstykker (glutenfri, 1,5 kh per stykk) *med bilde*

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Jeg lagde disse flate med sesamfrø på til hamburger og de funket fint Jeg har også brukt de til ostesmørbrød. De ble best når jeg først hadde de et minutt i brødrister, smurte de med hvitløkssmør, hadde masse ost på og satte de i ovnen. Da ble de ganske sprø og god Jeg synes egentlig at det var godt å ha de flate, for da ble det litt mindre brød og mer pålegg

Så bra at de falt i smak!

Opprinnelig lagt inn av Bik, her.

Har disse i ovnen nå. ble litt klissete deig, og de flyter litt ut ser jeg. Hadde ikke pofiber, men brukte fiberfin i stedet. Kan det være det som er årsaken? Har aldri prøvd pofiber, så jeg er usikker på det.
Kan kanskje ha litt mer fiberhusk neste gang.
Mulig at dette blir hamburgerbrød i stedet

Hmm, jeg har aldri prøvd Fiberfin, så vet ikke om det funker likt i bakst. Har vel tenkt at det er ca. samme greia, men kan hende det er pga. det at de flyter ut.. Det gjør ikke mine, men må smøre henda med litt vann eller olje så deigen ikke skal klistre seg til henda, så LITT løs/klissete skal den være. Du kan sikkert prøve med litt mer Fiberhusk eller Fiberfin neste gang, hvis rundstykkene ble bra sånn ellers.

Opprinnelig lagt inn av StineH, her.

Pakken min med ingredienser er på vei fra Oslo nå, krysser fingrene for at de er her i morgen. Gleder meg sååå til å se om jeg får dette til!

Hehe, nå er jeg også spent her!

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat