Vis enkelt innlegg
Gammel 12-07-12, 20:16   #15
milena
Seniormedlem

milena sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Re: Hvorfor er det så vanskelig å vedlikeholde vekttapet?

Opprinnelig lagt inn av Vegard L, her.

Hvordan målte de aktivitetsnivået? To personer som tilsynelatende beveger seg like mye kan ha ganske store forskjeller i aktivitetsnivå. Si at den ene alltid går trappene på jobb mens den andre tar heisen, eller at den ene er tyngre og det derfor krever mer energi å bevege seg. Den ene går til butikken mens den andre handler på veien hjem, sånn at den første får en tur ekstra. Mange sånne småting kan summeres opp til å bli en betydelig forskjell over tid

det som ofte skjer når man redusere matinntaket, er at spontan aktivitet synker. Du blir mindre rastløs, sofaen frister mer osv. En rimelig idiotsikker måte å motvirke dette på er å øke det bevisste aktivitetsnivået så mye at dette fallet ikke er nok til å utligne det reduserte inntaket. Å gå en time forbrenner ca 300kcal. Om du har tid, så vil 1-2 timers gåtur, i tillegg til å alltid ta trapper, gå til butikken osv, være såpass mye aktivitet at du havner i minus om kostholdet er fornuftig.

Gåturer sliter også såpass lite på kroppen at du kan hevde at jo mer jo bedre, så om man vil ned i vekt er dette en veldig effektiv måte å gjøre det på, selv om kostholdet alltid vil være det viktigste

De var alle under 24 timers overvåkning. Og fikk spille spill, se på tv og lese bøker. Og så fikk de en gåtur på en halvtime. Jeg syns bare det er spennende at de fikk så forskjellige resultater selv om de spiste like mye og bevegte seg "like mye". Jeg er ikke flink til å tolke disse resultatene, men de viser jo at kroppene våre ikke er maskiner som fungerer etter en mal. Alle er forskjellige.