Vis enkelt innlegg
Gammel 12-07-12, 20:25   #16
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Re: Hvorfor er det så vanskelig å vedlikeholde vekttapet?

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

De var alle under 24 timers overvåkning. Og fikk spille spill, se på tv og lese bøker. Og så fikk de en gåtur på en halvtime. Jeg syns bare det er spennende at de fikk så forskjellige resultater selv om de spiste like mye og bevegte seg "like mye". Jeg er ikke flink til å tolke disse resultatene, men de viser jo at kroppene våre ikke er maskiner som fungerer etter en mal. Alle er forskjellige.

Det er en forklaring på det der: varme.

De må ha hatt på seg like mye klær og oppholdt seg i samme temperatur om det skulle være helt sammenliknbart. Og jeg kan fortelle at jeg for halvannet år siden var mellom en hel og en halv grad varmere enn det jeg er i dag.... Det koster kalorier å varme opp en kropp også 24/7.

Så det her med kalorier inn/kalorier ut gjelder ikke før man tar med "opprettholde kroppsvarmen på termostattemperatur - som kan være forskjellig - i regnestykket*