Tråd: Ketostix
Vis enkelt innlegg
Gammel 16-07-12, 17:30   #11
BitTorres
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Ketostix

Et VELDIG godt råd er: Ta en saks, kutt opp stixen og spyl dem ned i dass. Deretter kjøper du dem ALDRI mer - med mindre du har diabetes 1.
Stixen din sier KUN hvor mye ketoner du har i urinen - tro meg - du kan ha svart stix og øke i vekte som bare rakkern. Om du er ei lita jente på 50 kg og spiser 5000 kcal om dagen, og si.. 4000 av dem kommer fra fett, så vil du øke i vekt, men ha massevis av ketoner i urinen. På samme måte kan du spise høykarbo, men ha ketoner i mengder alikevel, om du steker maten i Cocosa for eksempel. Mellomlange og korte mettede fettsyrer går rett til lever og blir brutt ned til ketoner i løpet av 30 minutter etter et måltid.

Ingen utslag på stixen? Betyr kun at stixen er hvit, men du kan likevel rase ned i vekt, du bruker bare opp ketonene som energi, dette gjelder spesielt hvis du er i veldig energiunderskudd. Jeg lå på 90 % energi fra fett, løp 15 km pr dag, og stixen var hvit som snø, selv om jeg gikk ned i vekt.

Skal du ned i vekt, så er det lurt å kutte ut all stress, det gjelder også tankene om du er i ketose eller ei. Har liten betydning. Skal du ned i vekt, så er det èn ting som gjelder: Energiunderskudd, og helst uten å være sulten. På lavkarbo er det null problem - om du gjør det riktig. Mat - ikke erstatninger.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat