Vis enkelt innlegg
Gammel 19-07-12, 21:48   #11
Kirsebæret
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2010
Kirsebæret er på en erverdig vei

Sv: Jeg er så lei av advarsler!

Jeg kjenner veldig godt igjen det du skriver! Min mor var også veldig negativ, selv om hun så at jeg gikk ned i vekt. Nå har det seg slik at min mor også har Dia2, men hver gang hun har vært på besøk hos meg i lengre perioder så har hun måttet trappe ned på insulinen. Kan ikke skjønne hvorfor :-P Hjemme hos meg er jeg ganske streng mtp hva som er tillat i kjøleskapet, og når nærmeste familie er på besøk så får de pent spise som meg. Har selvsagt forklart dem at dette er fordi jeg ikke vil "havne utpå" igjen, og det må de bare respektere!
Uansett, min mor begynte å bli vandt til kostholdet mitt når hun var hos meg, men nektet hardnakket å legge om kostholdet hjemme hos seg. Så da tenkte jeg, OK. Hun får putte kaker og "drit" i seg, og kjøre på med insulin. Ikke særlig klokt, men hun er tross alt voksen hun også. MEN TENK dere; Hun fikk ny lege, og beskjed om at hvis hun ikke legger om til lavkarbo snarest, så vil hun ikke bli særlig gammel... Som noen skrev lenger oppe, den som ler sist...
Men hvordan fikk jeg foreldrene mine til å slutte å mase og styre? Jo, blodprøver! Min lege, som ikke hadde sett meg på en stund, gratulerte meg med vekttapet når jeg kom inn på kontoret. Så pør hun meg hvordan jeg har fått det til. Lavkarbo, svarer jeg. Legen min fnyser og sier: det er vel fett i alle måltider da??? Diskusjonen gadd jeg ikke ta, ville bare ha prøvene jeg. Joda, hun skulle ta prøver og sammenligne de med de gamle(før omleggingen). Så fnyser hun en gang til når jeg må innrømme at jeg ikke har fastet, men faktisk drukket en kopp kaffe med FLØTE!!
En uke etter kommer det et brev i posten: Kolesterolet ditt har gått ned fra 6,9 til 4,7. Dette må vel skyldes kostholdet?
Og dette brevet viser jeg når familien begynner å mase. Så kan de sitte der med insulinen sin, hele gjengen :-D
Syns du bør gjøre det samme :-)

Kirsebæret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/egen versjon Svar med sitat