Sv: LCHF i starten og deretter moderat, eller?
Vil heller ikke kalle 400 gram en smell:-) jeg har skeiet ut (kontrollert) mange ganger. Har som egen regel å aldri skeie ut uplanlagt, det går helt fint og jeg beholder da kontrollen selv. Før i tiden dreide alt seg om å ta av mest mulig på kortest mulig tid, og jeg nektet meg alt av utskeielser. Det fungerte aldri i lengden, og jeg ville nå gjøre endring for livet. For min del inkl det høykarbomat innimellom. Har alikevel tatt av 50 kilo på 1,5 år nå. Start BMI på nesten 48 BMI nå er på 29. Poenget mitt er at det ikke nødvendigvis er så viktig å henge seg opp i eksakt antall gram av kh. Trives du nå på rundt 20 gram ville jeg holdt meg der til vektmålet er nådd. Jeg bruker selv ketose mye i denne vekttaps prosessen. Ikke fordi jeg personlig kun går ned i vekt på ketose, men fordi jeg føler det lettere psykisk på en måte. For ketogen kost gir meg mindre matlyst og dermed mister jeg lettere vekt:-) det er en liten myte at ketogen kost er den eneste veien til suksess, men mange opplever ketose som "lettere". Jeg går omtrent like mye ned på 50 gram for dagen, som 20 gram. Men matlysten øker i takt med nivå av karbohydrater. Derfor kjører jeg mye ketose. Selvfølgelig er det feil av meg og mene at alle mister like mye vekt på 20 og 50 gr karbo (for eks) for det er jo ikke tilfelle;-) veldig inviduellt dette her, og det meste handler om å kjenne sin egen kropp både fysisk og psykisk. Hos meg går det mye på det psykiske, og ketose holder matlysten i sjakk:-) gratulerer med flott fremgang, og lykke til med de siste kiloene;-) selv har jeg ca. 14-15 kilo igjjen og ser lyset i tunnelen:-D
|