Vis enkelt innlegg
Gammel 22-07-12, 10:25   #19
synsegulla
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg er så lei av advarsler!

Opprinnelig lagt inn av Lavkarboforlivet, her.

Såååå koselig å se deg her synsegulla
Ser de ikke at du har tatt av 20 kilo??? Høøøøh, det synest sikkert veldig godt, grattis:-) som samtlige i denne tråden er inne på så er det bra vi skal bestemme selv hva vi skal spise:-) det er slitsomt med slike kommentarer til stadighet, og jeg har blitt kalt det ene og det andre, men stort sett fra ukjente gjennom bloggen da. Men flere kjentfolk, gjerne da den eldre garde som ikke har vektproblemer påstår fremdeles hardnakket at jeg burde spise vanlig husmannskost og bevege meg mere, for det er jo såklart best..... ærlig talt, jeg lar det gå ut øre like fort som d kom inn. Jeg er mere aktiv enn de fleste innen min krets, men høykarbo er ikke noe for min kropp... har i tillegg kraftig PCOS så lavkarbo pluss metformin er det eneste som holder meg "frisk". Vi må bare gjøre det vi vet er best for oss:-) alt andre måtte mene er jo uvesentlig egentlig. Min mor har dia2 og jeg prøver å få henne på lavkarbo.... men nei.... hun prøver halvhjertet, og glipper ut like fort. Men sannheten er at hennes dia2 blir verre og verre, med stadig større behov for insulin....alt pga feil kosthold... men hun er litt "blind" og skylder på at d er arvelig... fordi hennes mor fikk det. Jeg prøver å fortelle at kosten har skylda, men nei... hun vil ikke høre:-( jeg blir jo lei meg, fordi jeg er bekymra og redd for henne. Men hun er voksen og velger selv. Nå har hun kniven på strupen av legen, noe hun egentlig har hatt lenge. Men alikevel er d høykarbo d går i. Mitt inntrykk er at de som er godt voksne ofte har vanskelig for å akseptere at mere fett er ok, og mindre karber kan være fornuftig:-)

Takk det samme
Når det går -18 kg mellom hver gang man treffer noen så ser man jo det. Men jeg tror at jeg alltid vil være tjukka i familien. Da jeg var ung var jeg tjukk selv om jeg var 65 kg og 170 cm høy. I deres, og etterhvert også i mine øyne.
De andre var slanke og normalvektige. Nå har min mor lagt på seg ca 20 kg og fortsetter å ese ut, min far løper i fjellet flere ganger for dagen av redsel for å legge på seg og min late bror som har levd et halvt liv på øl, chips og cola har fått ølvom. Hvem ler nå, sier bare jeg.... De får se det de vil se. Jeg føler meg bra i kroppen og det er det som teller.

Så vondt med mammaen din. Det er sant som du sier at hun er voksen og må velge selv, men det er jo fælt å se på. Jeg har en alvorlig syk mann som bagatelliserer hvor syk han er, som jeg håper på å inspirere til å gå ned i vekt. Han har dødelig høyt blodtrykk og er nok 20 kg overvektig nå. Men det er chips, øl og fotballkamp som tar han. Jeg har prøvd alt mulig for å lokke han med på laget, men han vil ikke. Jeg har også ei datter som burde levd lavkarbo pga div allergier og plager, men hun vil heller ikke. Lurer på å lure henne med på en liten høstplan i år....Fortsatt god ferie til dere, håper været blir bra

Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat