Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.
De vil, absolutt. Vi har hatt endel barnevakt i forbindelse med flyttinga og sånn. Og siden vi langt i fra er ferdig installert føles det utrolig egoistisk å bruke det bare til meg selv.... Det er jo en del av valget man tar med å få barn å ofre sitt eget liv.
I tillegg er ikke mamma i så god form om dagen, med astma i dette fuktige været, men hun vil jo så gjerne henge med junior. Så da blir det til at jeg ikke vil være ego og la de være alene, så blir jeg bare irritert og dobbelt sliten av å henge med de begge så mye 
Om du ofrer ditt liv ufrivillig blir også barnet et offer, fordi du vil være sliten, uoppmerksom og gretten etc. Om jeg ikke får min tiltrengte tid uten barnet mitt oppfører jeg meg som om jeg skulle ønske han var et annet sted, nettop fordi det er hva jeg faktisk ønsker, og det er kjipt for han. Derfor er det viktig at jeg får nok avlastning og gjerne mange dager i strekk uten han innimellom. Behovet for alenetid er høyt for meg men det må jeg bare akseptere istedenfor å kalle meg egoistisk. Jeg blir ikke annerledes av det. Når jeg får nok tid fra barnet mitt har jeg glede ved å være ammen med han og overskudd. Da får jeg vist at jeg er glad i han. Det får jeg ikke om jeg må være sammen med han mot min vilje. Å nyte fritiden min har jeg virkelig ikke noe problemer med heldigvis.