Under 20 karbo i 2 mnd, men vekta står fast
Jeg har vært på lavkarbo i 2 mnd nå og holdt meg under 20 karbo hver dag så og si. De første to ukene gikk jeg ned 3-4 kg, men siden da har vekta stått helt stille. Gått ned 0.4 kg på 6 uker kanskje, men dette avhenger jo av når man veier seg på dagen osv.
Det skal sies at jeg ikke er en stor jente. Jeg veier nå rett under 70 kg, men ønsker meg ned under 60.
Jeg forstår bare ikke hva det er jeg gjør galt siden ikke jeg går ned. Hører historier om folk som raser ned i vekt, men her sitter jeg da, stuck på 69.5 kg. Jeg spiser for det meste kjøtt, tillatte grønnsaker, litt cottage cheese, ost og lavkarbo rømmegrøt lagd med litt fløte, mandelmel, salt, ekte meierismør, seterrømme og sukrin. Utrolig frusterende siden min bror driver med det samme, men han skeier stadig ut med karbofylte varer, og raser likevel ned.
Jeg hører folk sier at du fortsatt kan minste cm selv om vekta er den samme, og jeg merker at jeg er tynnere rundt livet, men bilringen vil ikke bort! Heller ikke lårene eller mine fine 'lovehandles' :P Jeg har ikke målt meg, men ser ikke store forandringen i speilet. Jeg merker at kjolene mine begynner bli litt store for meg, med det er mest fordi brystene har blitt mindre.
Har begynt å trene litt nå. Har dessverre ikke råd til treningsstudio siden jeg nettopp er ferdig student og nettopp begynt å jobbe + at jeg har kronisk beinhinnebetennelse så kan ikke drive med jogging og den slags. Går litt turer og begynt med pilates hjemme. Er sliten etter en økt og merker at musklene verker, men annet enn at armmusklene har blitt større merker jeg ikke.
Har kommet til punktet hvor jeg ikke tør veie meg fordi jeg vet jeg blir lei meg av å se at vekta står stille. Jeg har ikke tenkt å leve på under 20 karbo resten av livet, gjør det jo bare for å miste vekt, men kjedelig da når dette ikke skjer. Føler meg bra på lavkarbo og trives med det, men i utgangspunktet begynte jeg jo fordi jeg ville miste noen kilo. Vet ikke hvor lenge jeg vil holde på hvis ikke jeg ser en forandring snart.
Tar mer en gjerne imot tips og råd, trenger det sårt! 
|