Vis enkelt innlegg
Gammel 26-07-12, 09:33   #107
Fellow
Nytt Medlem

Medlem siden: Jan 2010
Fellow er på en erverdig vei
Red face

Sv: Barn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Fellow, her.

Hei.
Det var godt å lese litt om dette her.
Bor i Sverige så datteren på 12 (litt fyldig) får jo varm mat på skolen, men ALLTID lavkarbo middag hjemme. Men det er så klart værre når hun er hos sin far (veldig fyldig....) og som da gjerne boikotter alt som har med sundt kosthold å gjøre. Da var det litt deilig å gi svar på hans "bekymrings-melding": jeg tror hun syntes at hun er litt vel rund!! Vel - sa jeg, det er DIN skyld! For her hjemme har vi et sundt og variert kosthold! Da ble det stilt!! Hun har allikevel blitt litt tynnere, jeg velger å si at hun "vokser" seg tynnere, og selv om hun ikke følger LCHF slavisk, så får hun i alle fall i seg MYE mindre karber enn før i tida! Og det tror jeg vi får igjen for på lengre sikt.
Puh, var vist skrivelysten jeg..... =o)

Hei!
Det var fint å finne deg her inne! Jeg sitter å surfer rundt, da jeg har AKKURAT det samme problemet som deg! En VELDIG fyldig 14-åring som går på skole i Sverige med en VELDIG fyldig biokottende far!

Dattern har heldigvis begynt å trene nå, og jeg håper hun får mye igjen for å få ett nytt kosthold hjemme. Hun har blitt veldig stor og trives ikke veldig med det. Men hva serverer du hjemme? Han datteren din noen favoritt-retter eller spiser hun det hun får servert? Hva med godis? Spør hun etter det, eller er det bare et ikke-tema hjemme hos dere?? Og så er det faren da! Jeg skal jammen benytte samme taktikk som deg! Hurra! Venter spent på svar og håper du finner tid tid det.
Hilsen fortvilet tenårings-mamma!

Fellow er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat