Sv: Til dere som har gått opp igjen
Som Kitt skriver noen går ned andre ikke etter flere omganger i ketose. Hvorfor er nok individuelt, men min teori (som ihvertfall gjelder meg selv) er at det litt blir litt mer enn man tror av en del ting andre/tredje/fjerde.... omgangen for nå "kan man", man "vet" hvor mye man "tåler" osv osv. Det fører lett til at man kanskje får formye/lite fett, for mye/lite kh, for mye/lite kalorier, for mange partystoppere mm. En annen ting kan være at kroppen nå "kjenner" ketosetilstanden og dermed ikke slipper kilo like lett, men er man disiplinert nok går det nok.
Jeg synes at dersom du trivdes med ketolysekostholdet så prøv igjen, husk bare med å være nøye med å kontrollere hva du spiser. Selv om fokuset i dette kostholdet ikke nødvendigvis er på kaloritelling så er man nødt til å ha et visst underskudd for å gå ned. Dette føles enklere i ketose for sult/fyse følelsen forsvinner. For noen regulerer matinntaket seg selv og for andre (som meg ) finnes ikke den reguleringen og da har man diett.no til å hjelpe seg.
Gå på ketolyse igjen du men bruk mest mulig rene, enkle råvarer og ikke alle mulige erstatninger. Prøv et par måneder og se hva som skjer, hvis ikke vekta rikker seg kan vi ta en en ny runde og se på hva du evt kan gjøre.
Lykke til 
Sist redigert av Lillemy71 : 28-07-12 kl 10:55.
|