Vis enkelt innlegg
Gammel 26-07-12, 20:42   #3
aliasdictus
Medlem
 
aliasdictus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 206
aliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvel

Sv: Creatin + sukker før trening

Oppkarbing på en basis av lavkarbokosthold finnes i flere bøker. Selv har jeg prøvd opplegget til the anabolic/ the metabolic diet. Dette innebærer oppkarbing minst en dag pr uke, og ellers tilpasset aktivitetsnivået. Jeg fungerte godt med en dag karbing pr uke, og trening tre til fire ganger i uken. Styrketreningen fungerer litt bedre for min del med litt "rakettfuel" i lagrene opplever jeg.

Nå har jeg kjørt moderat lavkarbo ca ett år, og har holdt jevn vekt +2kg, og jevne ytelser. Dog savnet jeg den følelsen jeg får når jeg trener i ketose. Nå er jeg tilbake i ketose, og trener både løping og styrke/ crossfit og det går så det suser. Jeg har blitt mer opptatt av å få i meg godt med mineraler (tar urbase) og så bruker jeg en del cocosa før trening, og det virker for meg. Det er fantastisk å kunne løpe opp en svinbratt bakke, for så å bare løpe videre. Med et mer "vanlig" kosthold går jeg tom mye før, og jeg har ikke samme drivkraften i det hele tatt. De siste ekstra kiloene er vekke, noe min kjære allerede har kommentert. Jeg tror rett og slett jeg bare fortsetter med denne mate, det fungerer meget bra for min del

__________________
Never doubt that a small group of thoughtful, committed citizens can change the world. Indeed, it is the only thing that ever has. (M.Mead)
aliasdictus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf - Svar med sitat