Vis enkelt innlegg
Gammel 26-07-12, 21:25   #15671
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien
Red face

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Vet ikke, men vet at f.eks i Hemsedal har butikkene åpent på søndager fordi det er definert som turistområde.

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Vet du at de ikke har denne dispensasjonen det snakkes om her da? Om de faktisk har denne (om det finnes for klesbutikker også, dette vet jeg nada om) så kan det jo bli noe pinlig om man anklager de for ulovligheter, mener jeg

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

På hvilken måte påvirker det deg at butikken har åpent på søndager? Jeg skulle ønske alle butikkene kunne være åpne på søndager hvis de ville selv, så jeg ser ikke poenget med å rapportere butikken uansett om den har lov til å ha åpent eller ei.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Om jeg F.eks drev en konkurrerende butikk og holdt meg til reglene ville jeg også blitt forbanna om noen holdt ulovlig åpent, de får jo et massivt konkurransefortrinn.

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Stemmer det, og ulovlig er ulovlig enten det er plagsomt eller ei.



Jeg skulle også ønske at alle som vil kan ha søndagsåpent her i landet, men sånn er det nå ennå ikke og da er det fortsatt gjeldene lover og regler som må respekteres. Ikke minst for det at mange arbeidere ikke har noe forhandlet inn i tariffavtalen sin om søndagsarbeid og kan (og blir) utnyttet på det groveste. Det handler ikke bare om hva jeg vil og hva jeg synes er best nemlig.

Takk for innspill alle sammen Jobber i en konkurerende butikk
Saken er rapportert og virkningen vil vise seg på søndag

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg