Sv: Til dere som har gått opp igjen
Opprinnelig lagt inn av Newstart, her.
Eh... jeg har gått på lavkarbo i over et år og hatt noen få små sprekker men har hentet meg inn og gått ned mange kg. Nå hadde jeg gått ned så mye at i følge BMI var jeg normalvektig og trengte faktisk ikke gå ned mer. Derfor bestemte jeg meg for at i mai skulle jeg spise normalt når vi var i selskap. Jeg har ikke gått opp og ned .
Det som fikk det til å skli ut var at jeg hadde rett og slett ikke tid til å tenke kosthold nå når faren min døde. Jeg har endret kosthold og jo dette er en livsstilsendring for meg. Har aldri hatt det så bra. Men det var mest utenforstående årsaker som gjorde slik at jeg nå har gått opp igjen noen kg. Da blir det straks vanskelig å gå over på lavkarbo når lystene rir som verst. Men det er lavkarbo jeg skal spise. Så nei... dette er ingen slankekur.
Jeg har bestilt meg time hos legen nå. Tror jeg må måle stoffskiftet og kolesterol.
Tusen takk for klemmen langaard. Jeg er igang igjen nå og energien er meget bra. Jeg ser faktisk en smule positivt på ting opp i all elendigheten og det er jo et pluss.
Det var ikke ment som kritikk og det var ikke spesielt myntet på deg. Jeg bare konstanterer at det ikke er lett å holde vekta og at også lavkarbo er en slankekur så vel som livsstilsendring.
Har jo prøvd å leve på flere varianter av lavkarbo jeg også og vet av erfaring at det ikke er så lett. 
|