Vis enkelt innlegg
Gammel 31-07-12, 12:45   #14
Nutta
Medlem

Nutta sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Nutta er ny på veien

Sv: Noen som har oppnådd bedring på disse punktene?

Opprinnelig lagt inn av Kristin81, her.

Oi!!! Det er sånne historier som gjør at man beslutter at det VIRKELIG er verdt å prøve lavkarbo for alvor. Hvor lenge har du holdt på med lavkarbo, og hvor lang tid tok det før du opplevde resultater på disse punktene du nevner? Hvilken filosofi følger du? Veldig fint å høre at du har fått det så mye bedre, det må jo være helt fantastisk! Spiser du frukt i det hele tatt? Veldig mye grønt?

Tenk om jeg kunne bli kvitt søvnproblemer og nesetetthet, søthunger og om fordøyelsen ble bedre!*drømme*
Og selvsagt komme inn i mine gamle klær igjen, selv om jeg setter de andre punktene jeg nevner enda høyere. Helsa kommer fremfor alt annet.
Epilepsien tipper jeg vel ikke at jeg kommer til å bli kvitt, det blir liksom for mye å håpe på, men en bedring hadde jo vært toppers. Egentlig lever jeg greit med denne sykdommen, men det er jo ganske sterke medisiner. Søvnproblemene, som jeg har hatt i ett år, plager meg verre. Det er utrolig slitsomt å ligge våken på natta - og man føler seg helt kjørt dagen etterpå!!

Flere som har opplevd å sove bedre med lavkarbo?

Ja, det er helt fantastisk når man opplever at ting bare blir bedre og bedre. Jeg har spist lavkarbo siden 2009 - mer eller mindre. Skal ikke skryte på meg at jeg har klart å holde meg i skinnet heletiden. Jeg har hatt perioder der jeg virkelig har vært på sjokoladefylla... da er det sååå vanskelig å hente seg inn. Derfor holder jeg meg unna de store utskeielsene. Man kan vel si jeg har lært på det

Jeg spiser ketogent (ketolyse) fordi det fungerer best for meg, og fordi jeg fortsatt vil nedover i vekt. Og så slipper jeg å være sulten heletiden og ha et blodsukker som hopper opp og ned. Jeg fokuserer på å spise rene matvarer. Og jeg bruker mye grønnsaker. det er viktig! men jeg spiser ikke frukt nei.. bruker lite bær og sånn også, fordi søthungeren og sultfølelsen øker.

Jeg tror faktisk at hvis du virkelig vil, og velger lavkarbo som livsstil så vil du oppleve forbedringer på de fleste områder! Spiller vel ingen rolle om du spiser ketogent eller ikke.. det viktigste er hva du trives med selv, og at du finner en vei du kan leve med

Ps. har du prøvd søvnhormoner (melatonin) i tablettform? Det er flere som mangler søvnhormoner, og som får disse tablettene hos lege og som får et helt nytt liv! Det er virkelig verdt et forsøk hvis man har prøvd alt annet

Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat