Vis enkelt innlegg
Gammel 01-08-12, 16:57   #17
Kristin81
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 233
Kristin81 er på en erverdig vei

Sv: Noen som har oppnådd bedring på disse punktene?

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Jeg har:
- Gått ned i vekt (det var 27 kg, men den siste tiden har det sklidd ut og 5-6 kg har sneket seg på).
- Fått mye mindre leddvondt, noe jeg merker mest om jeg spiser sukker og får vondt.
- Har nesten ikke hodepine, noe jeg også har merket litt i sommer for det har sklidd ut.
- Magen fungerer normalt. Min blir helt ødelagt av fiber. I alle fall kornfiber, men også av kokosfiber, potetfiber osv. Men ikke av det jeg får i naturlig form gjennom grønnsaker.
- Jeg sover vesentlig mindre. Jeg kunne sove opp til 14 timer i døgnet før og skulle utredes for ME. Det slapp jeg, for med lavkarbo reduserte jeg søvnbehovet til ca halvparten. Sover mellom 7-9 timer nå. Jeg hadde nok ikke ME altså. Men blodprøver viste at jeg var overraskende frisk til å være så sjuk
- Når jeg spiser lavkarbo har jeg ikke søtsug, mens nå har jeg vært i bryllup og er så søtsuuuuuugen :/
- Jeg har vært lite syk. Blir mest syk i perioder hvor jeg ikke er flink nok med kostholdet.
- Jeg har myyyye mer energi!
- Jeg blir ikke lett deppa. Det skal mye mer til for at jeg "detter ned imellom".

Ja, det var noen av mine fordeler. Nå må jeg bare være streng med meg selv igjen, for det har sklidd en del ut i det siste. Og jeg kjenner på kroppen at det ikke er bra, spesielt siden jeg er veldig stressa for tiden.

Lykke til!

Det er fantastisk. Gratulerer med flotte resultater!
Det er så motiverende å høre om suksesshistoriene - mange virker jo å ha fått et "helt nytt liv" med lavkarbo. Hvilken retning følger du?

Jeg må innrømme at, som ny på lavkarbo, tenker jeg nesten at det virker for godt til å være sant. En ting er jo at man går ned i vekt med lavkarbo, og det er jo bevist. Men at man også kan få bedre søvn, redusere medisinbruk, få bedre helse og evt. bli kvitt sykdommer, få mer energi og bli mindre deppa - det er ikke like lett å gjette seg til, men jo mer jeg leser, så begynner jeg å få øynene opp for dette.

Glemte å nevne det i begynnelsen, men jeg har også vært mye deprimert i perioder. Så det at lavkarbo kan virke mot dette, er så flott å høre. Energien er heller ikke på topp.
Så får jeg satse på at jeg klarer å gjennomføre denne gangen

Hvor lenge vil det ta, før jeg merker resultater av kostholdsomleggingen? Hva tror dere?

__________________




Min journal
Kristin81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og Spis deg slank Svar med sitat