Sv: 30 day shred når man er ekstremt overvektig?
Opprinnelig lagt inn av hypah, her.
Må man være så innmari myk for å drive yoga da? Jeg fikk melding om at det var ikke et opptakskrav lissom. Jeg er sikkert bare påvirket av yogabilder og slikt. Alle damer som driver yoga i bøker, aviser, blader, magasiner osv er bare supesylslanke og fit som bare det og det lages så lite reportasjer i media om at yoga er velegnet for ekstremt overvektige som ønsker slanke seg eller bli i bedre form.
Det er jo som om at det er mange nivå å sykle på, men det er TDF man ser i media (trodde hypah var lurere enn som så... ).
Men fra spøk til alvor.
Det er de stiveste som faktisk har mest utbytte av bevegelighetstrening uansett om du kaller det yoga, pilates eller noe annet. Det som er litt spesielt med yoga og quigong/thai chi er at de også fokuserer en del på pust og avspenning i tillegg. Å trene for å beholde bevegeligheten (i tillegg til muskelstyrke og utholdenhet) er relativt viktig del av bildet om man har tenkt å bli en frisk og sprek gamling.
Yoga har vel faktisk vist seg å gi bedring også i utholdenhetsmarkører uten annen trening. Det er litt sært, men men. Seff - trener du BARE for bli slank, bare sterk eller bare utholdende så er vel ikke yoga det jeg hadde anbefalt først, men for
1) folk som vil beholde bevegeligheten
2) folk som har stressforverrede sykdommer
så ville jeg aboslutt anbefalt yoga.