Vis enkelt innlegg
Gammel 08-08-12, 08:53   #6
Kristin81
Medlem

Medlem siden: Aug 2011
Kristin81 er på en erverdig vei

Sv: Ok med LITT sukkerholdig saus?

Opprinnelig lagt inn av Sugarpill, her.

Hvor mye er "litt"? Hvis det var snakk om en teskje eller noe ville ikke jeg brydd meg, men jeg lever liberalt lavkarbo. Hvis du skal følge et ketogent kosthold (som spis deg slank f.eks. er) utgjør en teskje med Sweet Chilli-saus veldig mye, da må du holde deg helt unna, eller lage selv (vet at det er oppskrift på hjemmelaget Sweet Chilli-saus uten sukker her inne).
Appelsinjuice bør du bare glemme. "Helgekos" med sukker hører ikke hjemme på et ketogent kosthold, og vil ikke "ødelegge alt", men ødelegge mye.
Hvis du skal leve ketogent, må du være litt fanatisk. På moderat lavkarbo kan du tillate deg å leke deg litt mer, men for å få til lavkarbo må det uansett være litt gjennomført.

Tusen takk for et godt svar. Det var bare en teskje ca., men når det kan stoppe såpass mye, så kommer jeg ikke til å gjøre det igjen. 3. dagen på strikt lavkarbo (minus svisker, trenger det not forstoppelse, kan dette ha ødelagt?), ingen nedgang så langt, selv om mange går ned den første uka, men det tar vel en 5-7 dager før jeg merker noe vil jeg tro?

Blir vanskelig å legge fra seg appelsinjuice! Får erstatte med Solo Pluss eller Fanta Light istedet da. Eller en brusetablett med C-vitamin.. Andre tips?

Min journal

Sist redigert av Kristin81 : 08-08-12 kl 08:59.
Kristin81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og Spis deg slank Svar med sitat