Vis enkelt innlegg
Gammel 13-08-12, 12:56   #15914
Sivensvans
Seniormedlem

Sivensvans sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Men er liksom redd for å sette i gang med barn, før jeg føler meg klar. Er redd jeg ikke skal klare ansvaret, den store oppgaven det faktisk er med et levende barn som er avhengig av deg.

Synes det er klokt av deg å vente når du ikke er klar. Det er virkelig en gedigen oppgave å bli mamma. Går jo heller ikke å gjøre om på det når man først har fått et barn
Men, dette at man tåler mer fra sine egne kontra andres barn er nå aldeles sikkert. Ja, jeg får prate for meg selv - men, jeg tror det ligger litt innebygd i mennesker. For at du skal klare rollen som mamma (eller pappa) MÅ du ELSKE barnet ditt - derfor elsker de aller aller aller fleste foreldre barna sine. Det er måten å overleve på.

Husker da jeg ble mamma til min gode pode for snart 16 år siden ble jeg fyllt av en kjærlighet jeg aldri hadde opplevd før - det var en helt annerledes type kjærlighet enn hva jeg hadde opplevd før. Og, den var/er uendelig sterk. Som gjør at jeg ønsker å være en så god mamma som mulig, en mamma som er tilstede, som lytter, som er en venn, beskyttende, omsorgsfull. Det er det beste som har skjedd meg!

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Berit Nordstrand