Sv: Ja, det er noen som kan spise uten å ese ut
Opprinnelig lagt inn av Qlio, her.
En toppidrettsutøver trener mye, ofte og lenge. Jeg tror de aller fleste vil oppdage at man kan spise mer når man øker treningsmengden (sier ikke at alt ligger der). Men en annen ting er jo at man faktisk blir mer sulten også. Jeg må bruke lang tid når jeg spiser etter trening, hvis jeg spiser så mye som jeg tror jeg må ha spiser jeg mer enn det jeg egentlig trenger (spiser for fort, rekker ikke kjenne etter når jeg blir "mett").
Makes sense?
Joda - i en frisk kropp som fungerer etter teorien. Jeg heller vel i den retning at de fleste av oss avviker fra "normalen" på ett eller flere punkter så jeg synes kalorier inn/kalorier ut blir for enkelt som forklaring. Selv om man modererer den med treningens appetittregulerende sider (som ikke alltid slår ut samme vei).
Når det gjelder å spise og fungere som Phelps vil jeg si at det fungerer når man har
- tilsvarende genetikk
- er frisk
- har lagt tilsvarende grunnlag
Kniper det på ett eller flere punkter så kan man ende opp med en kropp som eser opp av trening. Det finnes eksempler på det også.