Vis enkelt innlegg
Gammel 15-08-12, 14:48   #3
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "De siste 5 kiloene"-klubben

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Bra initiativ. Hvor har du fra at å spise mer karbo skal hjelpe deg ned den siste biten? Om karbo skulle funke hvorfor ikke tidligere også? Jeg tror på det å spise mindre posjoner(mindre energi) men samme type energifordeling. Jeg vil også si: mer aktivitet siden det nå som slankere er lettere å være mer aktiv. Unngå alkohol og utskeielser. Kost-tilskudd som omega 3, krom osv. man vet hjelper på vekta. Yoga som stimulerer kjertlene (stoffskiftet), evnt urter som rosenrot som gir energi til å være aktiv, eller beroligende urter som hjelper en å sove om man sover for lite (og av den grunn sliter med vekta pga stresshormoner og mat man erstatter med søvn) eller annet man trenger; massasje, forandringer i livet eller noe.

Det med økt karbohydratinntak nærmere normalvekt kommer fra flere kilder, inkludert hva Torkil Andersen sier i noen tråder her inne - men for all del, jeg tror ikke det finnes en sannhet for alle, og jeg tror heller ikke at det er noe galt med ketogen kost. Det jeg prøver å si er at når én ting ikke er effektivt lenger, kan det være verd å vurdere å endre på noe.

Mitt matinntak er allerede under 1200 kcal i det daglige, med 70-80% energi fra fett - så jeg tror ikke at å redusere ytterligere er løsningen for meg. ME er også en viss... tilleggsutfordring. Men takk for innspill, Yrla!

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat