Sv: "De siste 5 kiloene"-klubben
Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.
Bra initiativ. Hvor har du fra at å spise mer karbo skal hjelpe deg ned den siste biten? Om karbo skulle funke hvorfor ikke tidligere også? Jeg tror på det å spise mindre posjoner(mindre energi) men samme type energifordeling. Jeg vil også si: mer aktivitet siden det nå som slankere er lettere å være mer aktiv. Unngå alkohol og utskeielser. Kost-tilskudd som omega 3, krom osv. man vet hjelper på vekta. Yoga som stimulerer kjertlene (stoffskiftet), evnt urter som rosenrot som gir energi til å være aktiv, eller beroligende urter som hjelper en å sove om man sover for lite (og av den grunn sliter med vekta pga stresshormoner og mat man erstatter med søvn) eller annet man trenger; massasje, forandringer i livet eller noe.

Det med økt karbohydratinntak nærmere normalvekt kommer fra flere kilder, inkludert hva Torkil Andersen sier i noen tråder her inne - men for all del, jeg tror ikke det finnes en sannhet for alle, og jeg tror heller ikke at det er noe galt med ketogen kost. Det jeg prøver å si er at når én ting ikke er effektivt lenger, kan det være verd å vurdere å endre på noe.
Mitt matinntak er allerede under 1200 kcal i det daglige, med 70-80% energi fra fett - så jeg tror ikke at å redusere ytterligere er løsningen for meg. ME er også en viss... tilleggsutfordring. Men takk for innspill, Yrla!
|