Vis enkelt innlegg
Gammel 19-08-04, 15:51   #2
guro
Sterk og fri!

guro sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Alder: 60
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Dette kan jeg litt for lite om så hvorfor svarer jeg da? - Fordi jeg er opptatt av at barn skal ha det bra. Jeg har 2 barn selv. Jeg prøver å gi dem den samme maten som jeg spiser, fordi jeg er overbevist om at det er best for dem. Ikke alltid med sukssess. Den eldste var 5 år da jeg la om kostholdet. Hun var veldig glad i pasta og ris og spiste lite til. Nå serverer jeg ikke vanlig spagetti lenger. Av og til lager jeg Lindberg pasta. Minstajenta på 1 år spiser det hun får, hun er ikke vandt til annet. Men med 6 åringen må jeg kompromisse litt. Vi tar det overtid og forsøker å finne ut hva hun liker som er sundt. Jeg bakte meg fram til et brød hun kan akseptere, ikke av den aller grovese sorten men slett ikke vers og med spelt i stede for hvetemel. Også spiser hun Fedon kjøpe brød. Vi jobber med å finne ut hva hun ellers liker som er sundt og hvordan hun vil ha det. Jeg har en tendens til å lage alt-i-ett mat, altså blandede salater, gryte ol. Mens hun liker å få tingen hver for seg. Hun spiser det meste av en tunfisk salat for eksempel, om hun bare får råvarene godt adskilt. Hjemmelaget majones med hakket egg i er kjempegodt pålegg. Kokt egg i matpakka er stas. Mandler er godt. 70% sjokolade liker hun også.

Det jeg prøver å si med dette er at jeg ville prøvd å gi ungene litt sundere mat, uansett om de blir 'snillere' og mer medgjørelige av det eller ikke. De har godt av det uansett!