Vis enkelt innlegg
Gammel 16-08-12, 16:25   #11
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Å kutte ut alt søtt

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Ja, og nei. Ved å spise "ordentlig søtt" (nå snakker jeg kake og sjokolade, ikke paprika med nesten 0 karbohydrater) så er det to aspekter... Det ene er det psykiske suget etter søtt, det andre er hva karbohydratene gjør i kroppen.
Ved å spise juksesøtt kan man begrense eller unngå (kommer an på søtningstype, mengde og den kroppen som spiser) en del av de fysiske virkningene av å spise en større mengde karbohydrater og tilfredsstille det psykiskt søtsuget/lysten på noe "godt". På den annen side opprettholder man kanskje suget etter noe "godt".

Så kanskje det er halvparten så dårlig som å spise det samme med insulinvirkningen? Det er jo en ulempe å spise noe som man synes er så godt at man har lett for å overspise/eller fortrenge "ordentlig mat" okke som, men kanskje enda verre om man legger på insulintopper og -daler?

*Funderer høyt*

Du har selvfølgelig helt rett. Jeg vet jeg er innmari heldig som ikke har dette sukkersuget og kan derfor ikke sette meg inn i hvordan de har det de som lider under det. Men jeg blir litt betenkt når jeg leser om dem som har cc med fun ligth til frokost, rømmepannekake med bær og alternativsukker på til lunsj, mørk sjokolade eller atkinsbar som mellommåltid, middagen er grei med grønnsaker for så å møte kvelden igjen med rester etter frokosten og lunsjen. DET skurrer i allefall feil i mine ører, men selvfølgelig kan det være både like sunt og næringsrikt som annen mat.

Sambo er sånn sukkermåltidmann, men han er tynn som en strek og ser ingen grunn til å kutte noe av det.

Sist redigert av Kanutten : 16-08-12 kl 16:31.
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat