Sv: "De siste 5 kiloene"-klubben
Rin - hva med å forsøke å øke antioksidantmengden? Den TEDvideoen om hun som spiste seg bortimot symptomfri av MS fokuserte jo sterkt på varierte grønnsaker og bær (i tillegg til fett og proteiner)? Og du har god mengde omega3 i kostholdet (bra for å begrense betennelser)?
For min egen del gikk jeg ned fra 85 til 60 for 18 år siden... Og holdt 60-65 i mange år deretter til det snek seg opp til 75. Gikk ned til 66-68 ved hjelp av GR, men det var på denne tiden jeg ble stoffskiftesyk. Siden det har vekta vært vanskelig. I fjor var jeg nede på 59 etter å ha fått ny medisin som gjorde at vannet slapp (levaxin funka ikke siden jeg trakk vann på den), men siden da har jeg gått opp til 70 igjen... Jeg har vel 5-7-8 kg jeg vil ned, men stresser ikke. Erkjenner at det viktigste er å spise mat som holder meg frisk ... og da kanskje jeg kan lure vekta ned også. Ikke vekta først og maten som holder meg frisk sekundært.
Ser at jeg må stramme unna på melkeproduktene fordi de ikke gjør meg noe godt, men det er vanskelig.
Sist redigert av smgj : 17-08-12 kl 09:11.
|