Vis enkelt innlegg
Gammel 28-08-12, 18:46   #227
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jupp. Som sagt, det finnes ingen definitivt bekreftende/avkreftene symptomer. (Selv om øyebrynsproblemet regnes for tilnærmet sikkert av det fåtallet leger som holder seg til kliniske symptomer og ikke blodprøver.) Og hashimoto's kan komme av sånt også.... bare for å være sikker.

Men det er greit å be om en test som inkluderer antistoffene. Har man høye antistoffer så er man sterkt i faresonen for autoimmun stoffskiftesykdom (og vil, for de fleste om man ikke skulle være en av dem som "vinner i lotto") gjerne medføre for lavt stoffskifte før eller siden.

Hmmm, nå blir jeg sjeptisk. Jeg har to ganger hatt førhøyede verdier av ana (antistoffer), tre år i mellom, og jeg skal ta nye anatester om to år igjen. Hvor ofte og lenge skal man teste det da?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat